Discuss the idea of the rebel in Children's Literature focusing on works and texts you studied in Block 1 or Block 2.
مناقشة فكرة التمرد في واحدة من الروايات المقررة طبعا اتوقع بتختارون:
NORTHERN LIGHTS
ما يمديكم على الباقين فشرحي بكون على
NORTHERN LIGHTS
هذي الاسئلة مهمة للفهم وممكن تكونون منها بارقرافات البدي
· How has the figure of the non-conformist child developed?
· What is the significance of the rebel figure in Children's Literature or in a specific work you are examining?
· Do you think that these figures are important because they destabilize some of the existing cultural values or because they promote consciousness and new awareness?
· How is this rebel figure constructed? And why is he / she constructed in such a way?
· What is that this rebel figure is trying to rise up against? What it that he / she is trying to achieve?
· What sort of negotiations does this figure initiate with his / her own culture and immediate environment? To what extent is this figure successful in his or her mission?
· Do these figures assimilate at the end to the existing cultural values and ideologies? Or do they manage to live up to the new model they propose and envision for themselves?
· How do you think different readers may respond to such figures and to the ideological alternative they proposing?
· Should writers present to their young readers characters who are non-conformist rebels? Why? Why not?
introduction
بتتكلم عن وجود فكرة rebellion في ادب الطفل بشكل عام من خلال مفهوم construction
child
شلون تم مناقشة هالفكرة عبر الزمن في ادب الطفل
وشلون وصلتنا اليوم
يعني سبب ظهور هالشي في ادب الطفل واهميته
وبعدين توضحون انكم بتناقشون هالشي من خلال الرواية المختارة
How has the figure of the non-conformist child developed?
· What is the significance of the rebel figure in Children's Literature or in a specific work you are examining?
واهني احب انبه لنقطة يغلط فيها الكثير
المقدمة والخاتمة مو مجرد هوامش هم اساس المقالة
وبتنقصون وايد عليهم لو ما كتبتوهم بشكل صحيح
وبينهم فرق كبير وهم مو مثل بعض ابدا
المقدمة هي تمهيد للقارئ عن شنو انت بتتكلم؟ وشنو الهدف من المقالة؟
الخاتمة هي النتيجة النهاية من اللي كتبتوه الزبدة اللي طلعتو منها واللي ارتكزت عليها المقالة
بالنسبة حق body
اهني تطلعون من التعميم وبتبدون تخصصون اجابتكم في الرواية
paragraph 1
اهني تناقشون شخصية لايرا
شلون تم بناء هالشخصية << خصائص التمرد فيها
+
ليش؟ (توضيح الهدف + ضد منو صار هالشي؟)
Do you think that these figures are important because they destabilize some of the existing cultural values or because they promote consciousness and new awareness?
· How is this rebel figure constructed? And why is he / she constructed in such a way?
paragraph 2
اهني تناقشون دور الشخصية في الرواية وانجازاته كشخصية متمردة؟
هل اثرت ونجحت في مهمتها
What is that this rebel figure is trying to rise up against? What it that he / she is trying to achieve?
What sort of negotiations does this figure initiate with his / her own culture and immediate environment? To what extent is this figure successful in his or her mission?
paragraph 3
اهني تشرحون هالشخصية من ناحية الايدولوجي اللي انرسمت خلالها حسب ما وظفها الكاتب ورد الفعل القارئ تجاه هالنوعية من الشخصيات
· How do you think different readers may respond to such figures and to the ideological alternative they proposing?
· Should writers present to their young readers characters who are non-conformist rebels? Why? Why not?
conclusion
مثل ما وضحت لكم هي زبدة الللي حبيتو توصلونه من هالمقالة
الهدف الحقيقي من الطفل المتمرد ودوره لان مو بس بالادب دوره كتوجيه للطفل القارئ
انت تؤيد ام لا
هالشي تحليلكم كله معتمد عليه (طبعا المقالة مو طلبين اراء شخصية ولكن قضية لها اساس )
فلا تنسون الاقتباس من الرواية
لان 5 درجات بتحصلون بس بدون اقتباسات كافية
دعم ارائك بالمقالات الموجودة في الكتاب والنت
واي سؤال ان شاء الله بكون موجودة
وهم حاطين لكم المصادر واذا فيه وقت بحط لكم اهم اقتباسات
1. Hunt, Peter. "Instruction and Delight." Children's Literature: Approaches and Territories. Eds. Janet Maybin & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 12-25
2. Bird, Anne-Marie. "Dust as ****phor in Philip Pullman." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 258-266
3. Wood, Naomi. "Obedience, Disobedience, and Storytelling in C. S. Lewis and Philip Pullman." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 266-276
4. Fetterley, Judith. "Little Women: Alcott's Civil War." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 18-31.
5. Parille, Ken. "'Wake up and be a man': Little Women, Laurie, and the Ethic of Submission." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 31-39.
مناقشة فكرة التمرد في واحدة من الروايات المقررة طبعا اتوقع بتختارون:
NORTHERN LIGHTS
ما يمديكم على الباقين فشرحي بكون على
NORTHERN LIGHTS
هذي الاسئلة مهمة للفهم وممكن تكونون منها بارقرافات البدي
· How has the figure of the non-conformist child developed?
· What is the significance of the rebel figure in Children's Literature or in a specific work you are examining?
· Do you think that these figures are important because they destabilize some of the existing cultural values or because they promote consciousness and new awareness?
· How is this rebel figure constructed? And why is he / she constructed in such a way?
· What is that this rebel figure is trying to rise up against? What it that he / she is trying to achieve?
· What sort of negotiations does this figure initiate with his / her own culture and immediate environment? To what extent is this figure successful in his or her mission?
· Do these figures assimilate at the end to the existing cultural values and ideologies? Or do they manage to live up to the new model they propose and envision for themselves?
· How do you think different readers may respond to such figures and to the ideological alternative they proposing?
· Should writers present to their young readers characters who are non-conformist rebels? Why? Why not?
introduction
بتتكلم عن وجود فكرة rebellion في ادب الطفل بشكل عام من خلال مفهوم construction
child
شلون تم مناقشة هالفكرة عبر الزمن في ادب الطفل
وشلون وصلتنا اليوم
يعني سبب ظهور هالشي في ادب الطفل واهميته
وبعدين توضحون انكم بتناقشون هالشي من خلال الرواية المختارة
How has the figure of the non-conformist child developed?
· What is the significance of the rebel figure in Children's Literature or in a specific work you are examining?
واهني احب انبه لنقطة يغلط فيها الكثير
المقدمة والخاتمة مو مجرد هوامش هم اساس المقالة
وبتنقصون وايد عليهم لو ما كتبتوهم بشكل صحيح
وبينهم فرق كبير وهم مو مثل بعض ابدا
المقدمة هي تمهيد للقارئ عن شنو انت بتتكلم؟ وشنو الهدف من المقالة؟
الخاتمة هي النتيجة النهاية من اللي كتبتوه الزبدة اللي طلعتو منها واللي ارتكزت عليها المقالة
بالنسبة حق body
اهني تطلعون من التعميم وبتبدون تخصصون اجابتكم في الرواية
paragraph 1
اهني تناقشون شخصية لايرا
شلون تم بناء هالشخصية << خصائص التمرد فيها
+
ليش؟ (توضيح الهدف + ضد منو صار هالشي؟)
Do you think that these figures are important because they destabilize some of the existing cultural values or because they promote consciousness and new awareness?
· How is this rebel figure constructed? And why is he / she constructed in such a way?
paragraph 2
اهني تناقشون دور الشخصية في الرواية وانجازاته كشخصية متمردة؟
هل اثرت ونجحت في مهمتها
What is that this rebel figure is trying to rise up against? What it that he / she is trying to achieve?
What sort of negotiations does this figure initiate with his / her own culture and immediate environment? To what extent is this figure successful in his or her mission?
paragraph 3
اهني تشرحون هالشخصية من ناحية الايدولوجي اللي انرسمت خلالها حسب ما وظفها الكاتب ورد الفعل القارئ تجاه هالنوعية من الشخصيات
· How do you think different readers may respond to such figures and to the ideological alternative they proposing?
· Should writers present to their young readers characters who are non-conformist rebels? Why? Why not?
conclusion
مثل ما وضحت لكم هي زبدة الللي حبيتو توصلونه من هالمقالة
الهدف الحقيقي من الطفل المتمرد ودوره لان مو بس بالادب دوره كتوجيه للطفل القارئ
انت تؤيد ام لا
هالشي تحليلكم كله معتمد عليه (طبعا المقالة مو طلبين اراء شخصية ولكن قضية لها اساس )
فلا تنسون الاقتباس من الرواية
لان 5 درجات بتحصلون بس بدون اقتباسات كافية
دعم ارائك بالمقالات الموجودة في الكتاب والنت
واي سؤال ان شاء الله بكون موجودة
وهم حاطين لكم المصادر واذا فيه وقت بحط لكم اهم اقتباسات
1. Hunt, Peter. "Instruction and Delight." Children's Literature: Approaches and Territories. Eds. Janet Maybin & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 12-25
2. Bird, Anne-Marie. "Dust as ****phor in Philip Pullman." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 258-266
3. Wood, Naomi. "Obedience, Disobedience, and Storytelling in C. S. Lewis and Philip Pullman." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 266-276
4. Fetterley, Judith. "Little Women: Alcott's Civil War." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 18-31.
5. Parille, Ken. "'Wake up and be a man': Little Women, Laurie, and the Ethic of Submission." Children's Literature: Classic Texts and Contemporary Trends. Eds. Heather Montgomery & Nicola J. Watson. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 31-39.