اول شي نشرح السؤال واذا صار محتاج توضيح بذكرهم ولما الدكتور يشرحه بعد بضيف
الشرح هذا مبدئي
task 1
اختيار النص والدكتور عطانا النصوص
الشرح هذا مبدئي
task 1
اختيار النص والدكتور عطانا النصوص
task2
Read the poorly written texts several times and decide whether their weaknesses lie primarily in the way they have constructed interpersonal, textual or experiential meanings. You need to consider here the grammatical choices in relation to the context of use of the texts; in other words, to their:
المطلوب التركيز على نقاط الضعف ووين في الضبط؟
· Field (for example, is the choice of lexis sufficiently technical and specialised or suitably commonplace and accessible?)
اهني نشرح الكلمات المستخدمة وهل مناسبة او لا
مثلا انا لاحظت بالنصين عندي الكلمات المستخدمة كله غلط
كاتبين:
i feel good because you study me
مفروض teach me
وهكذا...
· Tenor (for example, does the lexicogrammar construct appropriate social roles and status for both writer and speaker?)
اهني نشرح من ناحية منو يكلم منو وهل هم من نفس المستوى؟
طبعا حنا نص تلميذ الى دكتور فهل الطالب مراعي هالنقطة؟
يستخدم dr او اي شي ثاني يدل على الحالة الاجتماعية
· Mode (for example, do the lexical and grammatical choices construe a well organised and structured text consistent with the mode and goal of the piece of writing or do they, for example, make the text too formal?)
اهني طريقة تنظيم النص مثل يونت 14 و 15 و 16
· Audience, i.e. the readers the texts address: general or specialist readers.
الحين شتسوون
كل واحد يمسك النصين اللي عنده وبكل واحد يبتدي يكتب ملاحظات:
field:
ويكتب تحته النقاط اللي شافها + مثال من النص
ونستمر مع تنور ومود نفس الشي
_____________________________
Read the poorly written texts several times and decide whether their weaknesses lie primarily in the way they have constructed interpersonal, textual or experiential meanings. You need to consider here the grammatical choices in relation to the context of use of the texts; in other words, to their:
المطلوب التركيز على نقاط الضعف ووين في الضبط؟
· Field (for example, is the choice of lexis sufficiently technical and specialised or suitably commonplace and accessible?)
اهني نشرح الكلمات المستخدمة وهل مناسبة او لا
مثلا انا لاحظت بالنصين عندي الكلمات المستخدمة كله غلط
كاتبين:
i feel good because you study me
مفروض teach me
وهكذا...
· Tenor (for example, does the lexicogrammar construct appropriate social roles and status for both writer and speaker?)
اهني نشرح من ناحية منو يكلم منو وهل هم من نفس المستوى؟
طبعا حنا نص تلميذ الى دكتور فهل الطالب مراعي هالنقطة؟
يستخدم dr او اي شي ثاني يدل على الحالة الاجتماعية
· Mode (for example, do the lexical and grammatical choices construe a well organised and structured text consistent with the mode and goal of the piece of writing or do they, for example, make the text too formal?)
اهني طريقة تنظيم النص مثل يونت 14 و 15 و 16
· Audience, i.e. the readers the texts address: general or specialist readers.
الحين شتسوون
كل واحد يمسك النصين اللي عنده وبكل واحد يبتدي يكتب ملاحظات:
field:
ويكتب تحته النقاط اللي شافها + مثال من النص
ونستمر مع تنور ومود نفس الشي
_____________________________
بعد ما كتبنا نقاطنا الاولية لكل نقطة وجهزناهم
نجي مرحلة الشرح
:task 3
اهني مطلوب نكتب 500 كلمة وايضا نسوي جدول للنتائج اللي وصلنا لها
You may write up to 500 words on this part of the assignment, but you will also need to present some of your findings in graphical or tabular form.)
ونشرح سبب الضعف في هذا النص من خلال التركيز على جزئيتيين في الشرح؟
يعني شنو نبي نناقش
1 اظن هنا نناقش النص من ناحية
formal or informal?
For example, you may think the grammar is construing an inappropriate tenor, with the writer sounding too chatty and friendly.
(e.g. pronoun use, ellipsis, speech function, colloquial lexis, contraction, forms of address, stance etc.). (On the issue of colloquial lexis, consult a good dictionary which shows judgements on formal and informal usage. Do not pass this kind of judgement without the help of a specialist or dictionary.)
2 اظن هنا نقاش الثيم وهل هو واضح او لا
ما ادري شحقه فيه ماكرو ثيم؟ بروحه النص 100 كلمة
You may, on other hand, decide that the main problem with each text is its lack of overall structure and therefore decide to analyse patterns of theme choice, including hyper- and macro- theme.
هنا كيف نوضح النتائج او وضعها في جدول
For example you may use formatting or colour to underline or highlight certain choices within the text. You may also present your findings in table form and give counts of each finding.
_________________________________
- Task 4 re-writing of text
تاسك 4
اهني نكون وصلنا مرحلة عرفنا مشاكل النص والاغلاط اللي فيه وشنو مفروض الطالب يكتب
فاهني يجي دورنا نعيد صياغة وكتابة النصين بطريقة فعالة وصحيحة من ناحية نقاط الضعف اللي شرحناها
__________________________________
Task 5 evaluation of re-writing
نشرح التغييرات اللي سويناها على النص وشلون صار فعال اكثر وصار له تاثير
Describe the nature of the changes you made, why you made them and how effective you think they are in improving the communicative effect of the texts.
لازم وحنا نشرح نوضح شنو الجزئية القديمة بالنص وشنو الجزئية الافضل اللي غيرناها له وحنا نشرح
You must explain both the inappropriateness of the original texts and the replacements/revisions which you introduced to each.
وبس شكله حلو بس الله يستر
____________________________________________
E303B TMA
1) INTRODUCTION
write what you want to do? what ARE your objectives
2)
write the first text (100)
and name it TEXT1
write the second text (100(
name it TEXT2
3)
WRITE AN ESSAY
ABOUT THE WEAKNESS OF THE TWO TEXTS
YOU CAN ADD A TABLE HERE
4)
RE-WRITE THE TWO TEXTS
5)
WRITE AN ESSAY ABOUT THE CHANGES YOU MADE?
WHAY IT IS NOW EFFECTIVE? OR BETTER?
6)
CONCLUSION
=
YOU EVALUATION
OPINION
FINDINGS
7) REFERENCES
الدكتور قال مو مطالبين نشرح كل شي
بس الاشياء اللي نحس انها فعلا السبب في جعل النص ضعيف
ممكن النص بس MODE في غلط وغير مناسب
ونبه ان FOCUS في التحليل
على :
UNIT 14\15\16 = MODE
وبالتوفيق